söndag 3 november 2013

MFFs guldfest

Detta är självklart enbart min synpunkt, alla har olika förväntningar på hur kvällen skulle sett ut, men detta är i alla fall min.

Vi har betalat 1000 kr per stol per match för att se Malmö FF hela säsongen, och inför sista matchen nu, erbjuder Malmö FF att man kunde köpa VIP-biljetter före alla andra, där man fick tillgång till restaurang 1910s efterfest för 150 kr stycket.

Där stod ingen information om biljetterna, men man antog att man fick mingla med spelarna och att man fick någon dricka gratis och att det var någorlunda arrangerat.

MEN!

Först fick man stå i kö ute i regnet i 30-45 minuter och vänta på att komma in, när man kommer in så upptäcker man att det bara finns ståplatser och priserna i baren är lite värre än vanligtvis.

Vi får besked om att spelarna från MFF anländer 19:00 och väl uppe på scenen är det lite intervjuer och efter ungefär 15-20 minuter är det hela över.

Klockan var då 19:15 ungefär och 1910-restaurangen skulle ha öppet till 23 stod det på biljetterna.

Spelarna? De stack till restaurang Brasserie och åt god mat och firade, med alla ledare. Kvar på restaurangen var INGEN från Malmö FF. Det var VIP-folk där och inga ståplatsfans, så stämningen var riktigt dålig och folk gick runt och ramlade av fyllan.

När klockan var 22 så förstod jag vilket jävla skit det var, kvar på en söndag var bara de riktigt fulla och det slutade i fullt slagsmål inne i lokalen som sig bör.

Jag var riktigt förbannad, trött och jävlig. Kunde lika gärna stått inne på O'Learys precis vid arenan, med gratis inträde och haft bättre stämning.

Jag tänkte dra hem, men tänkte att SM-guldet måste firas. Jag sket i alla fall att dricka vidare och drog istället in tidigt till Hipp, där efterfesten skulle vara.

Gick in till stan på 30-40 min och ställer mig i en ganska normal kö. Men HIPP är Malmös SÄMSTA ställe när det kommer till att släppa in folk.

Först har de EN kö för de vanliga gästerna, sen har de EN kö på andra sidan för VIP-gästerna som är minst lika lång, om inte längre, sen har de EN "kö" för folk som känner vakterna, som går före alla.

Det slutade med att jag stod i 45 min kö innan en vakt kom och sa att allting var stängt och bara folk med förköpsbiljett kom in.

Då hade jag alltså lagt mina 150 kr på restaurang 1910 istället för att lägga mina 150 kr på en förköpsbiljett på Hipp.

Jag satte mig på bussen hem och är hemma nu 00.00, jag kunde lika gärna dragit hem direkt efter matchen vid 17:00, allting var bara katastrofalt.

Sjukt hur nonchalant de kan behandla alla företag och privatpersoner som lägger så mycket pengar på att sponsra Malmö FF och betala deras löner till spelarna etc.

De kan dock inte hjälpa Hipps kösystem, men en större klubb borde tagit på sig lokalerna, för det var massvis av folk som fick gå hem och klockan var bara 23 när de stängde ner köerna.

Hade varit kul att höra hur folk upplevde kvällen, om det bara är jag som känner mig lurad, eller om det är fler som håller med?

Kritiken är helt och hållet mot klubben, inget mot spelarna, men jag la 6 timmar bland fulla folk i en dryg lokal och sedan mer än 1.5 timme på att stå i kö och ta mig till och från.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar